Miasto planuje budowę łącznika do obwodnicy

Image

Samorząd po raz kolejny podjął temat budowy łącznika do obwodnicy Stalowej Woli. Ma mieć on niespełna kilometr i biec od ronda przy ulicy Energetyków, poprzez ulicę Spacerową, aż do wylotu na obwodnicę, która jest w trakcie realizacji.

Ogłoszony w ubiegłym roku przetarg związany z opracowaniem projektu budowlanego i projektu wykonawczego na budowę łącznika zakończył się fiaskiem. Do stalowowolskiego magistratu nie wpłynęła żadna oferta, stąd też miasto ogłosiło ponownie przetarg. Zadanie ma być realizowane w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.

W pierwszej kolejności zostanie wykonany projekt. W drugim etapie prac wykonawca zajmie się min. budową systemu odwodnienia (rowy, przepusty, ścieki), budową kanalizacji deszczowej, oświetleniem, kanalizacją teletechniczna, przebudową istniejącej infrastruktury technicznej, budową drogi łącznikowej (węzeł „Solidarności”) z istniejącą DK 77 w Stalowej Woli. Powstanie także ciąg pieszo- rowerowy.

- Jeżeli w tym roku powstałby projekt, to w roku 2020 byłaby rzeczowa realizacja tego łącznika tak, aby w roku 2021 mógł być on podłączony do kończonej wtedy obwodnicy Stalowej Woli i Niska- mówił Lucjusz Nadbereżny.

Jak czytamy na Biuletynie Informacji Publicznej zadanie powinno się zakończyć do 28 lutego 2021. Realizacja tej inwestycji może kosztowała nawet 10 mln zł, ale dokładnie koszty będą znane po rozstrzygnięciu przetargu.

Przypomnijmy, że w maju br. ruszyła budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Realizator inwestycji, firma Mostostal Warszawa, wybuduje nową drogę o długości 15,3 km. Wartość tego zadania opiewa na prawie 200 mln zł. Droga będzie oddana do użytku w marcu 2021 roku.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
manukun

@emeryci
dziękujcie Nadbereżnemu, zrezygnował z dotacji na budowę nowego mostu na Sanie i połączenie z S74. Zamiast tego macie kolejną drogę przez działki i tereny rekreacyjne.

~Emeryci

I cóz z tego że buduja jak nadal nikt nic nie załacił włascicielom za wejście na teren i bezprawną budowę, nawet nikt nie wie ile dostanie. Starzy dziadkowie oglądaja jak ich majątek zburzono w trakcie wzrostu roślin w mig. Słychac tylko jak spacerują i mówią tu stało drzewo, patrz jeszcze widać że zipie. Nie lepiej było zrobić trasę po drodze obecnej przy samej skarpie? Tak na beszczelnego weszli i przez sam środek przeorali. Emeryci widzą ze władza korumpuje, zawsze.

manukun

@umarly
Temat nie jest poruszony od 2016, kiedy była konferencja prasowa. Nie wspominając o obiecanych 80 ha terenów inwestycyjnych i branży IT w 2014 r.

umarly

Idę o zakład że nie zdążą z budową łącznika do czasu oddania obwodnicy. Ciągle słyszę "planują", "w przyszłości", "przewidywany termin"... Z innej beczki Panie Nadbereżny, co z powiększeniem Strefy Ekonomicznej? Rozumiem że urzędnicy ciężko nad tym pracują bo od ostatniego bicia piany jesienią temat nie jest poruszany.

~OLUŚ

Komentarz ~dajsesiana przypomina że matoły są wśród nas i nic z tym nie zrobimy. Trzeba być tolerancyjnym.

~dajsesiana

Dyskusja manekina z oleśiem przypomia film GŁUPI GŁUPSZY.

~OLUŚ

@manukun
Nie no wiem że to już musztarda po objedzie. Będziemy mieć 2 "obwodnice" po 2 stronach Sanu z tym że obecnie budowane coś przekształci się w zwykłą drogę miejską, a tereny na budownictwo mieszkaniowe, których w Stalowej Woli już praktycznie nie ma pójdą się j.........ć. A ideii tego mostu (chorych ambicji Prezydenta) to już w ogóle nie rozumiem. Zwykły most na Chłopską Wolę w celu rozładowania ruchu na 2 istniejących oraz ewntualnym skomunikowaniu z przyszłą S74 miałby sens, ale to coś zaprezentowane na zdjęciach to nie mam pojęcia czemu ma służyć.

manukun

@oluś
Nikt w dzisiejszych realiach nie pozwoli zaorać puszczy sandomierskiej, dlatego S74 w okolicy Stalowej Woli zostanie zbudowana na ugorach pod Jastkowicami i Pysznicą. Zdaniem mieszkańców nikt się nie przejmuje, jesteśmy potrzebni tylko do głosowania i finansowania fanaberii władz.

Zamiast zaplanować nowy most do Jastkowic i tam zbudować węzeł łączący miasto z S74, władze chcą dwukilometrowego mostu nad Bukową. Potem krzyczą partyjni towarzysze, że drogo.

manukun

@kierowca
Kogo w Stalowej Woli interesuje autostrada pod Warszawą?

@Karwowski
Wytłumacz, po co Stalowej Woli 3 łączniki z S74 z dwukilometrowymi mostami każdy? W obecnym najbardziej realnym przebiegiem będą 3-4, żaden nie wymaga budowy mostu do uzyskania swojej funkcji. Skąd zatem wziąłeś kwotę ponad miliarda złotych? Właśnie Ty bierzesz kwoty z kapelusza. Tworzysz sztuczne wydatki tam, gdzie są mało potrzebne. S74 nie ma nawet decyzji środowiskowej, a ty już wyceniłeś koszty budowy łączników. Może najpierw główna trasa? Przecież węzły powstaną na skrzyżowaniu z istniejącymi obecnie drogami.

Znasz się na budownictwie? Co będzie tańsze - droga krajowa klasy GP w terenie zabudowanym, czy jedna jezdnia drogi ekspresowej w szczerym polu?

manukun

@karwowski
Władze miasta mają w dupie nawet protesty mieszkańców w sprawie wycinki drzew, a ty oczekujesz pochylenia się nad alternatywą dla bubel obwodnicy przez środek nowych terenów rekreacyjnych. Przecież ujawnienie takiego pomysłu zagroziloby wspaniałym decyzjom partii. Taniej byłoby przyspieszyć budowę S74 z zarzecza do Pysznicy

~OLUŚ

Obecne umiejscowienie obwodnicy lub tego czegoś co się buduje jest wytłumaczalne (pomijając ilość pasów w 1 stronę itp.) tylko w przypadku przebiegu drogi S74 przez tereny przemysłowe Stalowej Woli. Wtedy mielibyśmy 2 obwodnice St. Woli po dwóch stronach miasta i można by ją ominąć zarówno od Sandomierza jak i od Tarnobrzega. Wszystkie TIRY ze strefy gospodarczej nie wjeżdżały by do Stalowej Woli tylko na S74 , a TIRY tranzytowe z Sandomierza na drogę obecnie budowaną. Jeżeli wygra opcja S74 po stronie Chłopskiej Woli to pies z kulawą nogą nie pojedzie tą miejską drogą, a cały tranzyt ze strefy gospodarczej będzie walił przez miasto do S74. I tyle w temacie.

~kierowca

Do 2erds, największą głupotą yło wykonanie przez PO autostrady między WARSZAWĄ a ŁODZIĄ składfającą się z 2 pasów i teraz PIS robi dodatkowy pas po obu stronach autostrdy A 2.

~działkowiec

Najbardziejtych 2 hejterów co tu się pod różnymi nickami produkują ośmiesza że nie dawno gęgali kiedy zacznie się budowa obwodnicy a dziś gęgają ze to nie jest obwodnica. Hipokryzja tych debili sięga zenitu ale dobrze niech wszyscy mieszkańcy się dowiezą co to za kretyni piszą takie wypociny.

~J 23

Do ~JOJO Ciebie śmieszy innych smuci. Cóż, życie. Chyba mamy inną wiedzę na ten temat.

~JOJO

J 23 nie wiem czy te projekty są "tajne" ..... Tak samo decyzja co i jak i gdzie będzie budowane nie podejmuje jedna osoba. Co do dalszej treści twojego komentarza to masz rację !........... Generalnie nikt z mieszkańców nie ma wpływu na decyzje autorytarne ale ŚMIESZĄ mnie te wzdychania i żale wylewane tu na forum z których i tak NIE BĘDZIE NICZEGO.

~J 23

Do ~Karwowski Sam Pan Panie inżynierze jesteś śmieszny nazywając to coś co powstanie obwodnicą. Myśl dalej o pieniądzach, a nie o mieszkańcach Stalowej Woli. Co by tu jeszcze spieprzyć, a przy okazji zarobić... hm...

~Pepe

do ~Karwowski To napisz wprost, że to dodatkowa tania ulica a nie obwodnica (swoją drogą ciekawe czy też trzeba ją będzie budować od nowa za parę lat - jak podskarpową). Strefa jest po drugiej stronie miasta i tam powinna być obwodnica - POZA MIASTEM. W innych miastach dało się zrobić obwodnice tak aby nie zanieczyszczały miasta a u nas jakoś nie da rady? A te koszty to sobie naturalnie z kapelusza wyciągasz. Moim zdaniem lepiej zbudować coś drożej, ale dobrego i na lata.

~Karwowski

Śmieszne są komentarze ekspertów czy innych manukunów, którzy ot tak wpadają na pomysł, że obwodnica powinna przebiegać za Sanem. Chyba, że nie miałaby połączenia z miastem, tylko co to za obwodnica?

W tej chwili planowane są na długości Stalowej Woli 3 łączniki z obwodnicą. Koszt budowy drogi to 200 mln zł. Właśnie ogłoszono plany budowy nowego mostu na Sanie. Koszt inwestycji 360 mln zł. Czyli 1 most = 1,8 całej obwodnicy. Chcąc zachować 3 połączenia z miastem, biorąc pod uwagę, że na Czarnieckiego most jest, należałoby dobudować 2 mosty + trzeci most, żeby móc wrócić zza Sanu i poprowadzić drogę w kierunku Przemyśla. Koszt za 3 mosty powiedzmy 1 miliard zł + sama obwodnica, załóżmy pozostaje 200 mln zł, budowa obwodnicy za miastem sięgnęłaby kwoty prawie 1,2 miliarda złotych. Ale, chcecie dwa pasy? Niech koszt obwodnicy zatem wyniesie połowę więcej, czyli 300 mln zł. Jeżeli ktoś nie widzi różnicy pomiędzy 200 000 000 zł a 1 500 000 000 zł ten nie zrozumie, dlaczego obwodnica przebiega tak jak przebiega.

~JOJO

J 23 szkoda że dopiero teraz i w mało znaczący sposób protestujesz (komentarze na forum SM) był czas gdy jeszcze projektowano tą drogę. Z tego co pamiętam to tych projektów było kilka. Dla mnie nie ma znaczenia czy to był pomysł byłego prezydenta czy tego co jest teraz . Ma znaczenie jedynie to jak będzie wykonana i w miejscu najbardziej właściwym do tego typu drogi. Dziś jest za późno aby cokolwiek zmieniać . Jak mnie się coś nie podoba to udaję się do właściwego źródła i tam mówię o co mi chodzi. Nie ma znaczenia czy to pani na kasie w sklepie urzędnik w UM czy prezydent premier papież.

e2rds

Może być bardzo ciekawie, rząd planuje wnieść projekt odpowiedzialności urzędników, projektantów i realizatorów za realizowane inwestycje w obecnym czasie które zostały zaprojektowane kilkanaście lat temu i nie przystają do obecnej sytuacji. Obecnie szereg przepisów i uwarunkowań zmieniło się. Dlatego może być ciekawie.

~trzeźwy

Dlaczego redakcja pozwala na reklamowanie się pseudoblogera ~JaroDonald , propagandzisty PiS-u w komentarzach?Czyżby to był ktoś "zaprzyjaźniony" z redakcją? A może chodzi o kogoś na stanowisku, kto się w ten sposób "opłaca" ?W sposób oczywisty korzysta z darmowej reklamy na portalach.

janek82

Rzeczywiście "informacja dnia"! Tak jakby tego łącznika miasto nie planowało od co najmniej kilkunastu miesięcy...

~J 23

Do ~JOJO Dyskusja wcale nie jest głupkowata. Nie dam sobie wmówić, że coś jest sukcesem i jest dobre - podczas gdy jest zupełnie inaczej. To, że kolejna "miejska ulica" powstanie to pewne. To, że mieszkańcy nie mieli, żadnego wpływu na głupi projekt to też fakt. Radni nie kiwnęli palcem w tej sprawie po stronie mieszkańców miasta. Jeden pas, w mieście, przy terenach rekreacji w sytuacji gdy część przemysłowa jest po drugiej stronie miasta. Co to za "obwodnica", która truje spalinami mieszkańców miasta??

~qwa

Mają rozmach s....syny
200milionów za 15,3km, to ile za kilometr takiej jednopasmowej obwodnicy????

~qwa

Mają rozmach s....syny
200milionów za 15,3km, to ile za kilometr takiej jednopasmowej obwodnicy????

~andrzej

te garby na tym obecnie remontowanym odcinku to prawdopodobnie po zimie pojawią się od nowa ,bo tam jest kwestia nie zastosowania strefy przemarzania. ta ignorancja zamawiającego będzie nas drogo kosztować .ta droga będzie remontowana co roku aż do znudzenia. ta obwodnica przebiega w starym korycie Sanu, tam oprócz tego że występują duże pokłady gliny oraz iłów występują również duże żyły wodne, budowa drogi na takim terenie to trudna i kosztowna inwestycja ,pojęcie inwestycja w tym przypadku to zadowolenie kierowców o które będzie bardzo ciężko jeśli po raz kolejny spartolą robotę.weźcie sobie do serca te słowa jeżeli nie chcecie kolejnej wtopy z powodu ignorancji.

~andrzej

a po co wy tam jeździcie do tego vivo? przecież wszystko można kupić obecnie przez internet i to nawet taniej.

~daniel90

W koncu Lucek bedzie miał gdzie jezdzic hulajnoga.Po obwodnicy i wyłapie wszystkich pijaczkow oraz oznaczy miejsca spozywania napojow wyskokowych.

~Madry

Ogólnie to obecny dojazd do VIVO ma być zlikwidowany jedynie od strony podsksrapowej ma być tam gdzie jest rondo w przyszłości ma byc tunel pod obwodnica coś jak na Solidarności

~Gąsienice

Już naczelny hejter nadaje, tylko to opozycja stalowowolska potrafi