Pociągiem ze Stalowej Woli do Lublina bez przesiadek

Image

W piątek 11 października pojedziemy pociągiem bezpośrednio do Lublina przez wyremontowany most na Sanie i ostatnio przebudowywany odcinek Stalowa Wola Rozwadów – Zaklików.

Pasażerowie skorzystają z odnowionych peronów w Lipie, Kępie i Pilchowie. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 432 mln zł z programu POPW zapewni szybszy przejazd z Lubelszczyzny na Podkarpacie.

- Zbliża się do końca modernizacja linii kolejowej L68, łączącej Stalową Wolę Rozwadów ze stolicą województwa lubelskiego, czyli Lublinem. Stan prac jest na tyle zaawansowany, że od najbliższego piątku, czyli 11 października powrócą do kursowania pociągi łączące Stalową Wolę Rozwadów z Lublinem. W pierwszej formule będą to pociągi regionalne. Powrócą 4 pary połączeń regionalnych, natomiast od 20 października powróci połączenie naszego miasta ze stolicą kraju,czyli z Warszawą- mówi wiceminister Infrastruktury, poseł na Sejm RP Rafał Weber.

Na zmodernizowaną linię między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadowem w piątek, 11 października wrócą pociągi regionalne. Skończą się przesiadki do autobusów komunikacji zastępczej. Pociągi będą też kursowały na całej trasie ze Stalowej Woli do Lublina.

- Czas podróży między Stalową Wolą Rozwadów a Lublinem w pociągach regionalnych skróci się o 15 minut. Jeśli chodzi o pociągi dalekobieżne, czyli te na Warszawę, to w pierwszym etapie czas podróży zostanie skłócony o 20 minut, natomiast po pełnym zakończeniu tej inwestycji, czyli po elektryfikacji całego odcinka stukilometrowego, między Rozwadowem a Lublinem czas podróży pociągów dalekobieżnych skróci się aż o 40 minut. Modernizacja linii z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa to inwestycja, która rozszerza dostępność komunikacyjną mieszkańców regionu i powiatów. Lepsza i sprawniejsza kolej to ułatwienie codziennych dojazdów do szkół i do pracy oraz zwiększenie możliwości gospodarki i atrakcyjności województwa. Podjęliśmy walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Będzie ona kontynuowana. Mamy szansę na podniesienie mobilności społecznej– mówi wiceminister Rafał Weber.

Lepszy komfort obsługi na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów zapewni 16 zmodernizowanych stacji i przystanków: Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice, Kraśnik, Szastarka, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Rzeczyca, Potok Kraśnicki, Zaklików, Lipa, Kępa, Pilchów i Stalowa Wola Rozwadów. Nowe perony są dobrze oświetlone i wyposażone w ławki i wiaty. Przygotowano czytelne oznakowanie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach inwestycji Krajowego Programu Kolejowego zwiększają komfort obsługi podróżnych na dziesiątkach peronów we wszystkich województwach. Również na linii Lublin – Stalowa Wola zdecydowanie poprawiają warunki dostępu do pociągów na 16 zmodernizowanych stacjach i przystankach. Wraz ze skróceniem czasu podróży będzie to atrakcyjna oferta przejazdów między województwem lubelskim i podkarpackim – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Między Zaklikowem a Stalową Wolą budowane są jeszcze dwa dodatkowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice, które zapewnią lepszy dostęp do kolei. Perony wyposażone w ławki i wiaty oraz oznakowanie, zostaną oddane do użytku w grudniu br. Na całej trasie sprawne prowadzenie pociągów umożliwią nowe komputerowe urządzenia w Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) w Szastarce. Projekt rozszerzono też o budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Stalowej Woli Rozwadowie.

Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów – kolejny etap prac

Na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już 22 km toru oraz 14 rozjazdów. Na stacji w Lipie oraz przystankach w Kępie i Pilchowie powstały nowe, wygodne perony wyposażone w ławki, wiaty i tablice z rozkładami jazdy.

Wszystkie perony zostały wyposażone w pochylnie, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Większy komfort obsługi zapewni czytelne oznakowanie i lepsze oświetlenie.

Sprawnie pociągiem przez trzystumetrowy most na Sanie

W ramach prac na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów wyremontowano 300-metrowy trójprzęsłowy most kolejowy na Sanie w Kępie Rzeczyckiej. Wzmocnione zostały stalowe przęsła kratownicowe oraz betonowe podpory. Ułożono nowe szyny i podkłady. Postępuje montaż sieci trakcyjnej. Remont przeprawy zapewni bezpieczniejszy przejazd większej liczby składów. Po elektryfikacji odnowiona konstrukcja umożliwi podniesienie prędkości pociągów z 80 km/h do 120 km/h.

Sprawny przejazd na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów to efekt modernizacji ok. 105 km toru oraz 60 nowych rozjazdów. Dla elektryfikacji ustawiono ponad 1800 słupów sieci trakcyjnej. Trwa budowa 5 nowych podstacji trakcyjnych w Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie. Zakończono remont podstacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Przebudowano 70 obiektów inżynieryjnych oraz 75 przejazdów kolejowo-drogowych.

Zakończenie inwestycji będzie w 2020 roku po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń na eksploatację urządzeń zasilania i sieci trakcyjnej.Wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 432,5 mln zł netto, dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) to 311,9 mln zł.

Przewiń do komentarzy






















































Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =