Korzyści z używania Google Analytics 4

Materiał zewnętrzny Image

Google Analytics 4 to najnowsza wersja bezpłatnego narzędzia analitycznego, które służy do gromadzenia i analizowania danych związanych z monitorowaniem ruchu na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej. Platforma ta już w swojej wcześniejszej wersji stanowiła nieodzowne narzędzie w marketingu cyfrowym. Chętnie korzystali z niego zarówno marketerzy, jak i przedsiębiorcy czy właściciele stron internetowych, by móc zrozumieć zachowania użytkowników i podejmować lepsze decyzje biznesowe. Nowa wersja Google Analytics oferuje jeszcze więcej możliwości i korzyści dla osób zajmujących się analizowaniem ruchu na stronie. Dlaczego warto wykorzystywać GA4? Podpowiadamy.

GA4 a personalizacja i segmentacja użytkowników

Najważniejszą korzyścią z wykorzystywania GA4 jest możliwość lepszego zrozumienia zachowań klientów, ponieważ platforma ta oferuje obecnie bardziej zaawansowane funkcje analizy. Dzięki temu marketerzy czy właściciele stron internetowych mogą lepiej dostosować parametry swojej oferty do preferencji klientów. Dodatkowo dzięki segmentacji użytkowników i ulepszonej analizie konwersji, GA4 dostarcza nam informacji na temat najbardziej skutecznych działań, które przyciągają, angażują i konwertują klientów. Google Analytics 4 pozwala na dokładną segmentację użytkowników na podstawie różnych parametrów. Zalicza się do nich między innymi demografię, preferencje czy zachowania. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej dopasować nasze działania marketingowe, treści czy ofertę do potrzeb i preferencji poszczególnych grup użytkowników.

Rozszerzone możliwości raportowania w Google Analytics 4

Kolejną zaletą Google Analytics 4 jest bardziej rozbudowana wersja raportów, jaką otrzymują użytkownicy. Są one dużo bardziej zaawansowane, dzięki czemu pozwalają nam lepiej zrozumieć niektóre dane. Większa precyzja raportowanych wyników ułatwia marketerom również zoptymalizowanie strony w taki sposób, by zwiększyć zaangażowanie klientów i wpłynąć na konwersję. W GA4 możemy korzystać z raportów eksploracyjnych, ale również agregować dane z różnych źródeł i generować raporty dostosowane do naszych indywidualnych potrzeb. W nowszej wersji Google Analytics znajdziemy zestaw raportów o nazwie “eksploracja”. Możemy tutaj wykorzystać zarówno gotowe szablony, dzięki którym łatwo zbadamy ścieżkę klienta, jak i stworzyć najbardziej rozbudowane raporty dopasowane do naszych potrzeb.

Analiza zdarzeń w GA4

Korzyścią ze stosowania Google Analytics 4 jest również dostosowanie poszczególnych etapów ścieżki zakupowej do zachowań różnych użytkowników. Nowa wersja Google Analytics opiera się na analizie zdarzeń, a nie sesji tak jak w poprzednich odsłonach tego narzędzia.

Dzięki temu można świetnie ocenić skuteczność poszczególnych rozwiązań a także dopasować elementy, które zgodnie ze wskaźnikami uwzględnianymi przez GA4 najbardziej angażują potencjalnych klientów. Dzięki temu narzędziu możemy śledzić każdy krok odbiorcy zarówno w aplikacji mobilnej, jak i na stronie internetowej za pomocą jednego panelu. Korzyścią z wykorzystania GA4 jest więc możliwość identyfikacji najlepszych kanałów marketingowych, a także określenie profilu użytkowników, którzy na przykład rozpoczęli już pewien ciąg interakcji, lecz nie dokończyli ścieżki zakupowej.

Prognoza statystyk w GA4

Ogromną korzyścią z wykorzystywania Google Analytics 4 dla większości marketerów jest nie tylko analiza wcześniejszych zachowań użytkowników, lecz także prognozowanie statystyk. Jest to parametr, który jest szczególnie istotny z punktu widzenia budowania skutecznej strategii marketingowej. Google Analytics 4 umożliwia przewidywanie zachowań odbiorców. Dlatego na podstawie prognozowanych statystyk możemy podejmować lepsze decyzje, bazując na rzetelnych danych. Nowa wersja narzędzia dodatkowo pozwala na zbadanie prawdopodobieństwa zakupu czy przeanalizowanie prognozy przychodów. Jest to więc narzędzie, które znacznie ułatwia tworzenie grup odbiorców na podstawie ich przewidywanych zachowań. Funkcja ta bezpośrednio przekłada się więc na skuteczność strategii marketingowej.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =