Uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku. Stracił ponad 20 tys. zł


Mieszkaniec powiatu niżańskiego uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku, w wyniku czego stracił ponad 20 tys. zł. Rzekomy przedstawiciel banku poinformował go o włamaniu na jego konto oraz zaciągnięciu kredytu na jego dane. Bądźcie czujni i zachowajcie ostrożność, zwłaszcza gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe.
Do niżańskiej jednostki zgłosił się 32– letni mieszkaniec powiatu niżańskiego, który poinformował, że został oszukany metodą na tzw. "pracownika banku". Mężczyzna przekazał, że w rozmowie z rzekomym pracownikiem banku, otrzymał informację, że jego pieniądze są zagrożone, ponieważ ktoś włamał się na jego konto. Dodatkowo 32-latek dowiedział się, że na jego dane zostało złożonych kilka wniosków kredytowych, których potwierdzenie otrzymał na swój adres e- mail.
Rozmówca przekonał 32- latka do wykonania natychmiastowego przelewu swoich oszczędności na wskazane, nowe konto bankowe. Oszust zapewnił pokrzywdzonego, że wkrótce gdy jego konto będzie już bezpieczne, pieniądze z powrotem zostaną na nie przekazane.
Wkrótce mieszkaniec powiatu niżańskiego zorientował się, że został oszukany. W ten sposób stracił ponad 20 tys. zł.
Policja przypomina, by być czujnym i zachować ostrożność, zwłaszcza gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe!
Pamiętajmy, że za każdym razem, gdy jesteśmy proszeni o:
• wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego,• złożenie telefoniczne wniosków o pożyczkę,
• przekazanie danych służących do logowania na konto, bądź gotówki nieznanej nam osobie,
• wpłatę środków finansowych na wskazany przez „konsultanta bankowego” nr rachunku,
• wygenerowanie kodów BLIK na polecenia głosu w słuchawce:
zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie rozłączyć się i starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoniła, albo kontaktowała się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto też osobiście udać się do placówki bankowej i zweryfikować takie informacje.
Komentarze