Czy miasto wróci do pomysłu zmniejszenia do jednego pasa Al. Jana Pawła II?
Miasto przeanalizowało pomysł ograniczenia liczby pasów ruchu z dwóch do jednego na odcinku Al. Jana Pawła II.
Zwolennikiem tej koncepcji był poprzedni prezydent, a obecnie radny powiatowy, Andrzej Szlęzak. Po otwarciu obwodnicy Stalowej Woli na powiat spadło utrzymanie dróg, które wcześniej należały do GDDKiA. Szlęzak przekonywał wówczas, że zmniejszenie przekroju drogowego mogłoby przynieść korzyści, np. poprzez możliwość dzierżawy części terenu pod inwestycje, takie jak supermarket. Dla powiatu oznaczałoby to jednak przede wszystkim dodatkowe obowiązki związane z utrzymaniem i remontami nowych dróg.
Od 1 stycznia 2026 roku trzy ważne ulice Stalowej Woli zmienią kategorię z powiatowych na gminne. To efekt dwóch uchwał: Rady Powiatu Stalowowolskiego oraz Rady Miejskiej Stalowej Woli, które wspólnie przesądziły o przyszłości tych tras.
Miasto przejmie odpowiedzialność za następujące drogi:
- Aleje Jana Pawła II – od skrzyżowania z ul. KEN (przy Carrefour) do skrzyżowania z ul. ks. Jerzego Popiełuszki.- Ulica Staszica – od skrzyżowania z ul. ks. Jerzego Popiełuszki (okolice centrum miasta) do skrzyżowania z ul. Adama Mickiewicza.
- Ulice: Staszica i Energetyków – od skrzyżowania z ul. Mickiewicza w kierunku Elektrowni, aż do granicy powiatu.
W sprawie pomysłu zmniejszenia liczby pasów drogowych, podczas obrad Rady Miasta, wypowiedział się ostatnio prezydent Lucjusz Nadbereżny.
- Jeżeli chodzi o Jana Pawła II i ograniczenie pasów dwupasmowych do jednego, po jednej i drugiej stronie, nie ukrywam, że ten pomysł mojego poprzednika był analizowany w zakresie zwężenia i wykorzystania tego pasa na inne cele, czy to handlowe, usługowe, czy jakiekolwiek inne. Pewnie taki projekt znalazłby dość dobre finansowanie w zakresie ograniczenia ilości dróg, powierzchni zabetonowanych, asfaltowych na terenie miasta i oddania ich na inne cele. Trzeba powiedzieć, że po analizie ruchu, bezpieczeństwa, tego jak obsługuje dwa duże osiedla: Poręby, Młodynie, zmiany na tej ulicy, na tych odcinkach, to by było dość trudne, szczególnie jeśli chodzi o przebudowę, bo jeżeli doszłoby do ograniczenia ilości pasów Jana Pawła II, to w istotny sposób musiałaby być przebudowana wyspa skrzyżowania Jana Pawła II– KEN- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.
Wszelkie koncepcje związane z ograniczeniem pasów ruchu zostały porzucone i nie są obecnie rozważane. Ma to również odzwierciedlenie w projektach nowych ścieżek rowerowych, zjazdów autobusowych oraz przystanków.
Prezydent podkreśla, że obecny kształt Al. Jana Pawła II wpisał się w przestrzenny charakter miasta i nie powinien być zmieniany.




Komentarze
~Hi hi ~Hi hi ~Hi hi- hi-ena chichocze.
Znalazł się ormowski konspirator i wyszedł na idiote jak zawsze.
Wyobraźcie sobie, że wyraz "prz-es-trz-eń", potrafi zablokować wpis normalnie pisany.
Tu nie chodzi o ul-icę, ruch, wy-g-odę mi-es-zka-ńc-ów, tu chodzi o kasę. Nie ma co sp-rz-ed-awa-ć już, a ta pu-s-ta prze-st-rzeń to kasa na dalszą działalność.
Inne miasta kombinują jak odkorkować drogi a u nas będą zakorkowywac. Szrek weź ty się już nie kompromituj.
Po co psuć coś co jest dobre i działa. Wielkoformatowych sklepów w StW nie brakuje a wręcz powinny być wypychane poza miasto.
po co poprawiać jak coś dobrze działa. Kilka lat to projektowali i budowali. A teraz komuś się nie podoba? Było skrzyżowanie, rondo a teraz centralna wyspa i jest OK. Komuś zamyślonemu wydarzy się jechać pod prąd ale to ułamek promila, Zaraz go w współużytkownicy wyprowadzają z błędu klaksonami.
Bardzo dobry pomysł
Zlikwidować wszystko, nie długo cała Stalowa się rozpadnie, co już się zaczęło.
~he he zrobić jedną wąską ścieżkę bo jak będą psy chodziły to ~he he będzie miał pracę, przecież tylko do tego się nadaje.
Nie ma sensu likwidować dróg pod budowę zagranicznych marketów ani bloków w mieście emerytów gdzie liczba mieszkańców spada z każdym rokiem drastycznie, z miasta zaraz będzie wielowieś. Przecież jest tyle połaci terenów od VIVO aż po Rozwadów wzdłóż podskarpowej oczyszczalni ścieków i ul poniatowskiego a nawet koło elektrowni i tam budować bloki. Jak powstanie nowy most to przeciez miasto sięga na drugą stronę Sanu za działkami i tam tez jest mnustwo pod budownictwo.
1 scieżka to mało nawet erde..eskowi aby taczkami jezdzić po działkach czy tam rekreacyjnie na kozie. Poroniony pomysł.
ty tak na trzeźwo
Czy musi dojść do tragedii, zanim ktoś przywróci mi mieszkanie do stanu sprzed demolki, czy nikomu na tym nie zależy?
Koszmar trwa. 86. dzień odcięte wszystkie media, pył i gruz i nie ma nikogo, kto przywróci stare. Jak długo można tak żyć?
Mieszkańcy innych miast to nam tego układu komunikacyjne zazdroszczą wiec się tym cieszmy i korzystajmy z tej przestrzeni.
Nie podpuszczajcie Lucka, bo jeszcze zamknie te całe aleje i zrobi nam Central Park. Zamykając ul. 1 Sierpnia, już ma doświadczenie w tego typu fanaberiach.
co ty ~jack pleciesz? Wiesz ile byłoby stłuczek?
Przy obecnym ruchu ,i ilości przejeżdżających aut głównej drogi przelotowej,było by to samobójstwo zmniejszy się czas przejazdu zwiększy się ilość spalin
Najlepiej zamknąć całość i zrobić spacerniak , coś Ala promenada, a bokiem puścić rzeczkę
A z chodników zróbmy ścieżki będzie jeszcze taniej. Na koniec zdegradujmy to miasto do poziomu wsi, gdzie sołtysem zostanie pomysłodawca tej glupiej teorii - Boryna XXI wieku.
Kto 1 pas ruchu chcialby przeznaczyc na inne cele w tym handlowe itp ? To teraz pokazcie jak zabudowac ten niby pas budynkiem, chodnikiem i inna infrastruktura jak ma on okolo 3 m szerokosci !! Szrek dlatego wylecial z Urzedu za tak glupie pomysly. Jak zamkna przejazd to sa korki pod Kwiatkowskiego, Basen i uniwheels razem wziete gdy jest 1 pas jezdzni.
A jak przyjedzie Jarozbaw ze świtą? Pasy muszą zostać dwa
1 PAS zostawic dla karetek z chorymi na kowid ,
Co za c h o r y pomysl.
Dobra decyzja P. Prezydencie to był najgłupszy pomysł Ślęzaka !!!
Nieeeeeeeee!!!
Skoro na tej drodze nie ma już ruchu tranzytowego, to można rzeczywiście lepiej ją wykorzystać. Np wydzielić miejsca parkingowe na jednym pasie. Może nie na całej długości drogi, ale tak punktowo. Przy okazji ograniczyło by to prędkość (co jakiś czas zwężenie do jednego pasa). Do tego niewielki koszt. Wystarczy wymalować pasy i postawić znaki.
Dwu-pasmówka przez środek miasta to całkowicie poroniony pomysł i jak najszybciej powinno to być zlikwidowane. Tu chodzi o bezpieczeństwo pieszych mieszkańców, obecnie wygląda to tak, że przez ścisłe centrum prowadzi droga 'szybkiego ruchu', gdzie permanentnie urządzane są wyścigi dresowozami i motórami, wyprzedzanie na 'piątego', płoty na przejściach dla pieszych, a POlicja stoi pod kebabpem.
Tylko furmanki z końmi i riksze ekologiczne napędzane siłą stóp i mięśni łydek