Kolejny krok do budowy drogi ekspresowej S74 Opatów-Nisko

Image

GDDKiA ogłosiła przetarg na wykonanie elementów koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym pod budowę drogi ekspresowej S74 na odcinku Opatów - Nisko.

Trasa pomiędzy Opatowem a połączeniem z drogą ekspresową S19 w okolicy Niska będzie miała ok. 73 km długości i przebiegać będzie przez teren województw świętokrzyskiego i podkarpackiego:

• na niemal 29 km przez województwo świętokrzyskie (cztery gminy) – miasto i gmina Opatów, gmina Lipnik, gmina Obrazów, gmina Samborzec,
• na ponad 44 km przez województwo podkarpackie (siedem gmin): miasto Tarnobrzeg, gmina Gorzyce, miasto Stalowa Wola, gmina Zaleszany, gmina Radomyśl nad Sanem, gmina Pysznica, gmina i miasto Nisko.

W celu usprawnienia prac projektowy oraz późniejszej budowy odcinek został podzielony na pięć części:

• Opatów (Okalina Kolonia) – Lipnik (9,8 km),
• Lipnik – Samborzec (14,4 km),
• Samborzec – Gorzyce (13,9 km),
• Gorzyce – Radomyśl (18,3 km),
• Radomyśl – Nisko (węzeł Zapacz na S19, 16,5 km).

Zakres prac

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie opracowanie elementów Koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym, w tym wykonanie wierceń rdzeniowanych, sondowania, badań geofizycznych, wykonanie mapy do celów projektowych oraz analizy i prognozy ruchu. Koncepcja programowa w sposób uproszczony przedstawi możliwości rozwiązań projektowych, co zostanie wykorzystane przy podejmowaniu decyzji dotyczących m.in. zastosowanych technologii. Uściśli również zakres rzeczowy i finansowy, a także określi wytyczne dla projektu budowlanego.

Przygotowywanie ww. dokumentacji projektowej na etapie przygotowawczym jest warunkiem niezbędnym do przejścia do kolejnego etapu, tj. realizacji inwestycji w systemie Projektuj i buduj. Przebieg S74 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie 3 października 2025 r. wydał decyzję środowiskową.

Wykonawcy będą mogli złożyć oferty dla jednej, dwóch, trzech, czterech lub wszystkich części zamówienia. Złożone dokumenty będą sprawdzane i oceniane, biorąc pod uwagę cenę (60 proc.) i kryteria pozacenowe (doświadczenie głównego projektanta drogowego – 20 proc., doświadczenie projektanta mostowego – 10 proc. i doświadczenie geologa – 10 proc.).

Termin wykonania dokumentacji przedstawia się następująco:

• część 1 i 2: 15 miesięcy, z uwzględnieniem terminów wykonania poszczególnych elementów tabel rozliczeniowych,
• część 3 i 5: 18 miesięcy, z uwzględnieniem terminów wykonania poszczególnych elementów tabel rozliczeniowych,
• część 4: 20 miesięcy, z uwzględnieniem terminów wykonania poszczególnych elementów tabel rozliczeniowych.

Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez węzły. Droga ekspresowa wyprowadzi ruch tranzytowy z miast, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 9 i 77. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego. Ponadto projektowana trasa zapewni komfortowy i szybki przejazd wszystkim jej użytkownikom.

Najkrótsze połączenie z centrum Polski

Droga ekspresowa S74 rozpocznie się od skrzyżowania z S12 w Kozeninie pomiędzy Sulejowem i Opocznem, gdzie będzie miała połączenie z autostradą A1 i drogą ekspresową S8. Nowa trasa ułatwi dojazd z centrum kraju do S19 koło Niska na Podkarpaciu, a także południowych regionów woj. lubelskiego. Odcinek na terenie woj. łódzkiego jest w przygotowaniu, a dalsza część na terenie woj. świętokrzyskiego do Opatowa już w realizacji.


Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Polan

taka prawda, do Łodzi z Opatowa ekspresówką w 2026? Na głowę upadłeś? Może miałeś na myśli 2036? Nie, ty nie masz wszystkich w domu.

~Mirek

~taka prawda, widzisz, w tych naszych wymianach zdań widać kto jest głupszy, tobie nawet 10 fakultetów nie przysporzy rozumu, oj, czemuś ty taki Niedo-Rozwój, co tak Bozia chciała pokazać.

~taka prawda

do mirek vel emeryta e 2rds, ty dzia dku nie wiesz ilu mieszkańców naszego miasta jeździ do ŁODZI nieraz nawet co tydzień ja sam tam często bywam. Ty po szkole wieczorowej [technikum przy szkole numer 4 za komuny] takich rzeczy nie ogarniasz. A maturę pewnie za wałówkę osiągnąłeś co często w tamtych latach bywało.

~Mirek

~taka prawda, nadal id-io-tę rżniesz, co nam po odcinku S-74 od Opatowa do Łodzi jak do Opatowa trzeba dojechać starą drogą, czemuś ty taki głupi.

~taka prawda

Będziecie lem ingi korzystać z tej ekspresówki od OPATOWA do ŁODZI już w 2026 roku na bank.

~Mirek

~taka prawda, oj widzę, że gdyby gł-up-ota miała skrzydła to nóg i fury byś nie potrzebował.

~Login

taka prawda, czy ty jechałeś tą drogą czy ci się śniło, ten twój wieszak na czapkę nic nie kuma. Gdzie ty kawałkiem tej drogi dojedziesz? W przyszłości do najbliższego ronda ale dzisiaj nigdzie.

~taka prawda

do mirek vel emeryta e 2rds, ja o niebie ty o chlebie ale co po tobie można się spodziewać. Ja komentowałem , że na całym odcinku tej ekspresówki S74 będziesz mógł jeździ w kierunku ŁODZI. Jeszcze dodam , że ruda wrona nigdy polskiego orła nie pokona.

~Tygrees 23

A komu ta droga potrzebna?szkoda tylko kasy

~rni

A co na to Rafał Weber?
Protestuje czy nie?

~Mirek

~Alex, czemu id-io-tę z siebie robisz, budowa tego odcinka drogi głąbie to już za PiS-uarów był planowany po roku 2030 i tak będzie, nie wcześniej, tylko Weber lansował się wizualizacją przed wyborami, a ty głupi jak zwykle nie skumałeś tego.

~Alex

Gdyby nie blokowanie sztuczne budowy tej drogi przez rudego potomka niemieckiego cfela ... to byśmy juz dawno jezdzili ta drogą.

~Mirek

~taka prawda, ty nadal gł-upa rżniesz, a coś pisał, cyt: "Już w 2026 roku będziemy korzystać z pierwszych odcinków tej drogi ekspresowej" w okolicach Opatowa, dlaczego, przecież już można korzystać w tym roku z odcinka Kielce-Cedzyna i piszesz by sobie pojeździć, czemu gł-upa rżniesz. Ja dokładnie wykorzystałem twoje id-io-ty-czne myślenie i dlatego dostałeś po pustym czerepie. ~Login też wykorzystał twoje gł-upie potknięcie i też oberwałeś, tak to jest jak co inne myśli się, a co innego pisze.

~taka prawda

do mirek vel emeryta e 2rds, ja wiem , że ty ze zrozumieniem podstawowym masz wielki problem. Ja komentowałem ,że jeśli ktokolwiek by jechał do warszawki czy ŁODZI to może z tej ekspresówki już korzystać w okolicy OPATOWA ale ty wszystko rozumiesz jak niedorozwój umysłowy. Cieszcie się mieszkańcy STALOWEJ WOLI bo po skończeniu tej ekspresówki do ŁODZI będziecie jechać 2 godziny w jedną stronę. A wiadomo , że ŁÓDŹ to centrum POLSKI, tylko komu ja to tłumaczę.

~Edziu

Zanim tą drogę wybudują to już Wszyscy z tej okolicy wyjadą a Emeryci z balkonikami nie przejadą.
Oprócz Rzeszowa i Mielca podkarpackie upada i umiera całkowicie.

~Wojskihk

Bez podniety, na razie to tania propaganda.

~Dolary

to jest droga tranzytowa 4 pasy asfaltu dla ukraińców aby dowozić materiały budowlane z Berlin-Kijów. Z mapy mogli połaczyć Opatów w linii prostej z Janowem Lubelskim, krócej taniej i bez szkód

~Polacy

wybrano wariant antykatolicki: zatopić Sudoły tworząc międzywale rzeki San a aby dojechac do kościoła trzeba pokonać wiadukt nad tym wałem górą, ekspresówka przechodzi ludziom przez działki i domy, bo liczy się ekolas i UE a nie człowiek

~giga

bedzie przechodzić przez działki Mostostalu za Sanem, poseł oddalił od Pysznicy bo ma tam działkę

~Działowy

Czy ta droga, będzie przechodzić przez działki za Sanem?

~Mirek

~taka prawda, to id-i-o-t już proponuje mieszkańcom Stalowej by się przyzwyczaić do nowej drogi, bo ta przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, jechać w okolice Opatowa i pojeździć sobie, no do nowości trzeba się przyzwyczaić, a nie każdy jest taki ynteligentny jak ~taka prawda geniusz ynteligent a do tego jeździ furą.