| 
    
  
    
                 
                  Posty: 371 
    Dołączył: 24 Sty 2010r. Skąd: Ostrzeżenia:   20% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      Witam, córka (5 klasa podstawówki) ma problem z zadaniem, bardzo proszę o pomoc...??  
        ![]() Na parkingu stoi 125 samochodów osobowych i ciężarowych. Oblicz ile jest samochodów osobowych a ile ciężarowych jeśli samochodów osobowych jest 4 razy mniej niż ciężarowych.  | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 732 
    Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 14 
    Dołączył: 22 Lip 2015r. Skąd: Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      125 - łączna ilość samochodów 
        x - ilość samochodów osobowych 4 * x - ilość samochodów ciężarowych 4x + x = 125 5x = 125 x = 125/5 x = 25 25 - ilość samochodów osobowych 4 * 25 = 100 - ilość samochodów ciężarowych ![]() Pozdr.  | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 371 
    Dołączył: 24 Sty 2010r. Skąd: Ostrzeżenia:   20% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       CYTAT 125 - łączna ilość samochodów x - ilość samochodów osobowych 4 * x - ilość samochodów ciężarowych 4x + x = 125 5x = 125 x = 125/5 x = 25 25 - ilość samochodów osobowych 4 * 25 = 100 - ilość samochodów ciężarowych ![]() Pozdr. Dziękuje bardzo za szybką odpowiedź ;) Proszę o informację czy jest możliwe zapisanie tego zadania jednym wyrażeniem??  
       | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 14 
    Dołączył: 22 Lip 2015r. Skąd: Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      4x + x = 125 - to właśnie jest "wyrażenie"
       
         | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 371 
    Dołączył: 24 Sty 2010r. Skąd: Ostrzeżenia:   20% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      Dziękuję Ci bardzo, bardzo !! 
         | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 1552 
    Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia:   60% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       CYTAT Witam, córka (5 klasa podstawówki) ma problem z zadaniem, bardzo proszę o pomoc...??  ![]() Na parkingu stoi 125 samochodów osobowych i ciężarowych. Oblicz ile jest samochodów osobowych a ile ciężarowych jeśli samochodów osobowych jest 4 razy mniej niż ciężarowych. Córka ma problem, czy Ty masz problem?  | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 212 
    Dołączył: 18 Lut 2008r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia:   40% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      czartunio ktoś zapytal ktoś odpowiedział chyba to nie ty odpowiedziales na posta wiec co się udzielasz  
         
      danek  | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 1 
    Dołączył: 3 Paź 2012r. Skąd: Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      To trudne 
         | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 1552 
    Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia:   60% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      No 
          przecież napisane, że na poziomie 5 klasy  Nawet jak człowiek rozwiązał to dalej autorka miała problem z rozczytaniem "wyrażenia".
       | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 46 
    Dołączył: 24 Maja 2012r. Skąd: Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      Hej, wydaje mi się, że na początku 5 klasy dzieci nie znają równań. 
        samoch osobowych: 125:5=25 samoch ciężarowych 125:5razy4=100  | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 996 
    Dołączył: 6 Maja 2011r. Skąd: Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      Nie no faktycznie temat do dalszej dyskusji. Po co drążycie?
       
         | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 2320 
    Dołączył: 5 Marz 2009r. Skąd: Ostrzeżenia:   20% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       CYTAT Nie no faktycznie temat do dalszej dyskusji. Po co drążycie?  alamakota nie drąży, tylko słusznie zwraca uwagę, że jeżeli dzieci w tej klasie nie rozwiązują jeszcze równań z niewiadomymi to dziecko nie może przynieść zadania rozwianego w ten sposób, bo dostanie banię. I faktycznie jeżeli jednych aut jest jedna część, a drugich cztery części i w sumie tworzą one całość w postaci pięciu części to znaczy, że osobowych jest 1/5, a ciężarowych 4/5. Zatem 125*1/5 to samochody osobowe, a 125*4/5 to samochody ciężarowe. Czyli kolejno 25 i 100   Tylko nie wiem czy takie rozumowanie nie jest jeszcze bardziej pogmatwanym dla piątoklasisty.Autorka zapewne wie najlepiej, co teraz córka przerabia i jakie rozwiązanie wybrać. Pozdrawiam.  | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 1552 
    Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia:   60% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       CYTAT Autorka zapewne wie najlepiej, co teraz córka przerabia i jakie rozwiązanie wybrać. Pozdrawiam. Jesteś pewien, że wie?  | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 270 
    Dołączył: 4 Gru 2013r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia:   20% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       CYTAT Jesteś pewien, że wie? Na pewno wie i wie lepiej od Ciebie znawco wszystkich tematów na tym forum.Może użyłbyś do rozwiązania tego zadania klucza dynamometrycznego i wtedy będzie ok.? Ps. Najlepiej jakbys sie nie wtrącał jak ktoś komuś chce pomóc a ty nie masz nic konkretnego do powiedzenia tylko swoje madrości.  | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 3559 
    Dołączył: 4 Sie 2010r. Skąd: Stalówka Konto zawieszone  | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      Rozumiem że temat emocjonujący ... przynajmniej jak wczorajszy mecz  
          Ale wydaje mi się że ciut odbiegacie od tematu.
      "Wilki nie przejmują się tym , co myślą o nich barany"  | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 46 
    Dołączył: 24 Maja 2012r. Skąd: Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      Jacky, jeśli przeszkadza Ci, że na forum ludzie rozmawiają, nie wchodź na forum. Jeśli nie interesuje Cię wątek, po co zaglądasz. A przede wszystkim, dziecko, nie zwracaj dorosłym uwagi o czym mają rozmawiać. To bardzo nieładnie. Starzy się nad Tobą nie przemęczają.
       
         | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 126 
    Dołączył: 19 Maja 2015r. Skąd: Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      W szkole podstawowej dzieci uczą się rozwiązywać układ z jedną niewiadomą, więc wasze wcześniejsze dzikie propozycje są na marne, bo w tym zadaniu właśnie chodzi aby użyć "x". W gimnazjum dzieci przechodzą na poziom dwóch niewiadomych, w średniej na poziomie podstawowym dochodzi równanie kwadratowe. Czepiacie się czortunia, jest to wkurzający osobnik, ale ja uważam, że ma rację. Załamałabym się gdybym nie potrafiła pomóc 11 letniemu dziecku w lekcjach.  
        Moderowano przez: el.Banan  Proszę trzymać się tematu! I nie rzucać trollami na lewo i prawo ,a w szczególności w kierunku innych użytkowników  
       | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 2320 
    Dołączył: 5 Marz 2009r. Skąd: Ostrzeżenia:   20% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       CYTAT Jesteś pewien, że wie? Myślę, że jak otworzy zeszyt córki to metodą porównywania znaczków (liter i cyfr) ogarnie, czy to jest ten moment, by używać równań z niewiadomymi   Może to nie jest trudne zadanie, ale u większości osób życie wymaga używania zwykle prostych rachunków i po prostu często gubi człowiek tę umiejętność przypomnienia sobie metody rozwiązania zadania, mimo, że jest ona znana, gdzieś tam w tyle głowy siedzi, ale po prostu nie pojawia się. Później patrzy się na rozwiązanie i myśli "o rety, przecież to takie proste, wystarczyło użyć tego czy tego równania". Poza tym, ja widzę na forum bardzo rzadko ludzi, którzy mają problem z matematyką, a na każdym kroku widzę ludzi, którzy nie potrafią zdania poprawnie po polsku napisać. Każdy ma jakieś słabsze punkty, u jednych to matematyka, u innych język polski  
       | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 126 
    Dołączył: 19 Maja 2015r. Skąd: Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      Szopen, może dlatego nie widzisz problemów u forumowiczów z matematyką bo na forum się raczej pisze. Rzadko pojawia się jakiś post rachunkowy 
          No, ale mogę się mylić;)Jasne, że nie każdy wszystko pamięta, ale dzieci mają książki, w których jest wszystko potrzebne do rozwiązania każdej pracy domowej na poziomie 11 latka. Trzeba wziąć podręcznik, poczytać i próbować ogarnąć. Osoba dorosła po kwadransie zastanowienia nie powinna mieć z tym problemu, a jednak...  
       | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 2320 
    Dołączył: 5 Marz 2009r. Skąd: Ostrzeżenia:   20% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       CYTAT Szopen, może dlatego nie widzisz problemów u forumowiczów z matematyką bo na forum się raczej pisze. Rzadko pojawia się jakiś post rachunkowy   No, ale mogę się mylić;)Ja myślę, masz całkowitą rację  
       | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 126 
    Dołączył: 19 Maja 2015r. Skąd: Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
      
         | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 2320 
    Dołączył: 5 Marz 2009r. Skąd: Ostrzeżenia:   20% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       CYTAT To nie ironia. Pisząc to (o języku polskim) zdawałem sobie sprawę, że trochę lecę w ciula, ale nie sądziłem, że tak szybko zostanę zdemaskowany ![]() Ps. W linku który podałaś, w poleceniu jest "obliczyć ile jest samochodów osobowych, a ile ciężarowych" zaś w rozwiązaniu jest podana jedynie liczba samochodów osobowych, zatem zadanie nie jest rozwiązane prawidłowo, a przynajmniej nie w pełni  
       | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 126 
    Dołączył: 19 Maja 2015r. Skąd: Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      Ojj szopen szopen, ja z portali zadane.pl nie mam potrzeby korzystać, ale mimo wszystko średnio wykształcona osoba z tego bylejakiego rozwiązania powinna umieć ogarnąć zadanie dziecka, jeśli poziom podręczników go przerasta.
       
         | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 996 
    Dołączył: 6 Maja 2011r. Skąd: Ostrzeżenia:   0% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      Weź alamakota otrząśnij się bo zachowujesz się jak byś sama miała problem z rozwiązaniem jak i autorka. Wszedłem bo temat mnie zaciekawił, ale spodziawałem sięjakiegoś ambitniejszego zadanie. Był pytanie, szybko padła odpowiedź i temat powinien zostać zamkniety a widzę że sama się nakręciłaś jakbyś całke albo różniczke rozwiązywała. :-) Aha i masz rację dla mojej mamy zawsze będę dzieckiem;-)
       
         | 
    |
| 
    
  
    
                 
                  Posty: 1612 
    Dołączył: 30 Cze 2011r. Skąd: Rzeszów Ostrzeżenia:   80% | 
    |
         
         | 
    |
| 
      
       
      Matura 1960 r. 
        Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal? Matura 1970 r. Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Koszty uzyskania przychodu wyniosły 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal? Matura 1980 r. Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Koszty uzyskania przychodu wyniosły 4/5 tej kwoty. Ile procent stanowi zysk drwala? Matura 1990 r. Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Koszty uzyskania przychodu wyniosły 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal i jaki wpływ miała jego praca na otoczenie drzewa (uwzględnij sąsiadującą z drzewem florę i faunę)? Matura 2000 r. (tylko dla zainteresowanych) Drwal sprzedał drewno za 100 zł. W tym celu musiał wyciąć kilka starych drzew. Opisz w kilku zdaniach, jak w tej sytuacji czuły się biedne zwierzątka leśne i rośliny? Jak bardzo niekorzystne dla środowiska jest wycinanie starych drzew? Matura 2010 r. Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Wycięcie drzewa na to drewno kosztowało go 4/5 tej kwoty, czyli 80 zł. Drwal zarobił 20 zł. Zakreśl liczbę 20. Matura 2020 r. Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Pokoloruj drwala.  | 
    |